Company Name

Gdyż albowieM

Temat: Zmiana samochodu
Noszę sie z zamiarem zmiany samochodu.Dotychczasowo jeżdżę Passatem B5 1999r TDI.Jak dla mnie jest to superr furka komfortowa i wygodna no i mało pali.Teraz chcę przeznaczyć ok 25-30 tys. na zakup innego autka.Pracuję w warsztacie i na dobrą sprawę nie wiem jakie auto wybrać.Wszystkie nowe auta są nafaszerowane elektroniką i sie strasznie sypią.Co chwila coś się dzieje i klienci wracają.Proszę o poradę co do wyboru nowego auta.Musi spełniać warunki przynajmniej mojego dotychczasowego Passacika...

Źródło: forum.moto-portal.pl/?/index.php?showtopic=10045



Temat: Montaż czujników parkowania passat b5
Witam, od pewnego czasu myślę nad zamontowaniem czujników cofania w swoim aucie. Jest to vw passat b5 sedan. Jako że sam wole tego nie robić chciałbym zawieźć auto do jakiegoś warsztatu gdzie by mi to zrobili. Czy ktoś zna jakiś warsztat w okolicach Tarnowskich Gór gdzie robią takie rzeczy? I najważniejsze pytanie jakie czujniki najlepiej montować?
Z góry dziękuje za odpowiedź.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1699379.html


Temat: VW Passat B5 koltec necam przewlekły problem !!
Witam!
Posiadam Passat 1,8 20V 125KM silnik ADR z zamontowaną w holenderskim salonie instalacją KOLTEC NECAM niestety pomimo usilnych starań tj. regulacją ciśnienia obu stopniach ,wyczyszczeniu reduktora jak i wymiana sondy lambda nie przyniosła efektu a auto pali aż 17 LITRÓW GAZU zamiast 12-13. Czy znajdzie się ktoś kto zna jakiś warsztat który podjąłby się tego na terenie kuj-pom ,do tej pory korzystalem z uslug auto-heart z Bydgoszczy i jestem BARDZO NIEZADOWOLONY pomimo zostawienia tam 400zl nie zmienilo się nic.

Pozdrawiam
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1514823.html


Temat: Wymiana sprzęgła Passat 1,9TDI 2005r. (silnik AVB)
Bez wyposażenia warsztatowego małe szanse na sukces. Potrzebne będą specjalistyczne klucze i będzie problem. Radzę zwrócić się do warsztatu zaprzyjaźnionego. A książkę pewnie dorwałeś od passata b3-b4 a tobie potrzebna jest do passata b5. Polecam zakup książki od Audi A4 Samochody mechanicznie pokrewne , różnice tylko w szegółach
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1681486.html


Temat: Co wybrać?

igły się nie spodziewam,ale tego,że pojeżdżę z 5 (co najmniej) lat nie dokładając stu milionów i nie spędzając połowy tego czasu w warsztatach...


a gdybym do swego zestawienia dodał paska V i nissana almerę? dałoby radę skołować coś niegłupiego w dieslu i kombi (poza almerą-to hatchback)? i czy w/w marki i modele to Waszym zdaniem coś godnego polecenia w świetle moich priorytetów i potrzeb opisanych w pierwszym poście?


Tak sie składa ze jezdziłem zarówno Octavią, A4 jak i Mazdą 626. Najwięcej przyjemnosci z jazdy da A4. Jednoczesnie za pieniadze ktore chcesz wydac bedzie najbardziej zuzyte, to sa drogie auta ze skomplikowanym nietrwałym zawieszeniem. Lubi sie posypac takie audi, na dobre A4 to minimum 25 tys zl trzeba wydac.

Octavia - proste ale przyjemne zawieszenie, olbrzymi bagaznik szczegolnie w kombi, raczej mało usterkowa, w wersji 110 konnej przyjemnie sie zbiera.

Mazda 626 - jezdzilem autem z roku 1998 benzynowym - na pewno ma najwieksze wnetrze z porownywanych tutaj aut i na pewno jest najmniej usterkowa. Zawieszenie wygodne, duzo wygodniejsze niz w Octavii. Jednak jak chodzi o precyzje prowadzenia i wygode to mazda ustepuje A4.

ja za te pieniadze wybralbym Mazde 626, ewentualnie rozwazylbym Octavie

Do zestawienia chcesz dodac Passata i Almere? Almera to bardzo trwałe auto, kolega w pracy ma taką z przebiegiem ponad 400 tys km i jezdzi na gazie bez problemów. Passat B5 - kiepskie usterkowe zawieszenie, diesle maja olbrzymie przebiegi.
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=43984


Temat: Lybra 1.8 a 2.0. cena wymiany rozrządu
" />Napisze orietacyjne ceny w 1.8 bo ostatnio przerabialem temat.
Pasek rozrzadu dycko 70zl
Pasek walkow balansowy ok 55zl
pasek wielorowkowy 50zl
Rolka ok 70zl
Rolka napinajaca 170zl
Wariator 348zl(kupilem orginalny w ASO Fiata)
Robocizna ok 200zl. Przy wymianie wariatora konieczne sa blokady rozrzadu tzw mostki. Nie kazy warsztat je posiada. Ja takowe mam
W szczegolnych przypadkach dochodza jeszcze:
Wymiana uszczelnien(2 zimeringi) walka ssacego i wydechowego. Panewk na wal. ssacym. Napinacz paska balansowego i uszczelka pod pokrywe zaworw.
W przypadku silnika 2.0 20V wszelkie programy typu auto data nakazuja wyciagniecie silnika do zmiany rozrzadu. Jest tam poprostu za malo miejsca do wymiany. Trzeba by to zweryfikowac bo wiem, ze ktos juz to robil bez wyciagania silnika wiec sie da.
Jezeli chodzi o porownanie techniczne tych silnikow
Ogolnie 2.0 ma lepiej rozwiazana tzw gore silnika niz 1.8. Kwestia dotyczy wszystkich silnikow z rodziny alfy, fiata, lancii ze zmiennymi fazami rozrzadu. Jezeli chodzi o dol motoru to wszystkie sa delikatne i wrazliwe na zaniedbania serwisowe oraz nie prawidlowa eksploatacje.
Wszelkich malkotentow(czy jak tam to sie pisze) pociesze, ze w przypadku TAK ZAJEBISTYCH KONSTRUKCJI JAK AUDI A4 CZY PASSAT B5/fl warsztaty wolaja jeszcze wiecej za wymiane rozrzadu bo trza rwac pol przodu coby sie dostac do paska. Szczegolnie fajna impreza jest przy silnikach V6
Źródło: forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?t=27485


Temat: Lybra - koszty utrzymania
" />
">Co do Passata, jeździłem b5, zdecydowanie bardziej usterkowy niż Kappa. Co do opli w dieslu po 2000 roku, to jak się sypnie pompa (a lubi) to jest płacz i bicie głową w klepisko (nie podlega regeneracji) koszt naprawy to minimum 3700 zł. Sprzęgło z kołem dwumasowym do oplowskich cdti to wydatek dla detalisty ok. 3500 zł-4000 zł + robocizna (używane odrzucam, bo chcesz mieć sprawny samochód a nie pogromcę lawet), w przypadku lybry jtd, te elementy (dwumas i sprzęgło) to dla detalisty wydatek poniżej 1800 zł + robocizna. Wnioski wyciągniesz sama
Serdecznie pozdrawiam.

Vectra 2.0 DTI 101KM 2001r.
Pompa jest jak najbardziej do regeneracji z gwarancją półroczną (po 1,5 roku nadal śmiga) - koszt 1500zł.
Dwumas to chyba masz na myśli jakieś najnowsze skoro takimi cenami rzucasz.
Myślałem, że na tym forum nie będę wyczytywał takich skrajnych i poddanych wątpliwości opinii.


No to ja napiszę dokładniej niż kolega. Nie wiem jak Vectra, ale Astra G, czyli dwójka inaczej. Silnik diesla 2 litry bez turbiny, tzw. EcoTec. Oznaczenie DIT czy DIL czy jakoś tak. Pompa wtryskowa siada po 200 000 km. Regeneracja - kolega na dniach oddawał, znalazł "dość taniego" faceta. Jedynie 2300 zł za regenerację + 450 zł za montaż i demontaż w warsztacie pompy. Normalnie śpiewają sobie nawet 3500 zł za regenerację. Nówek jest kilka pasujących do tego modelu, same Bosche oczywiście. Możecie sprawdzić w InterCarsie - ceny od 5500 do 11 000 zł !
Źródło: forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?t=34626


Temat: Koszt polakierowania busa ???
" />Mam teraz mały dylemat,bo ... znalazłem lakiernika 100m od mojego domu . Koleżka jakiś taki cichy i młody,a na dodatek cały czas grzebie przy motorach.Okazało sie,że naprawia,lakieruje w nich tzw szlify. To brat mojego kolegi i właśnie się zgadaliśmy,że on jest lakiernikiem. W piątek jadę zobaczyć jak mu wyszedł Passat B6 i Jeep Grandcherokee,bo robił znajomym. Co do kasy,to chce 2500zł i nic mnie nie obchodzi tzn materiały itp.Auto widział. Podjadę jeszcze do tego Tczewa zobaczyć co i jak,ale bardziej byłoby mi na rękę robić to "za płotem". Dziś na warsztacie miał Passata B5,powycinał szyby,klepał jakieś wgnioty itp w sobote będzie lakierował (zielona perła) też podejdę zobaczyć.
Źródło: bus-forum.pl/viewtopic.php?t=10489


Temat: [ T4] Pompa wspomagania do T4 2.4 D 94 rok
" />bardzo dobrze kolego,ja mialem problem wiec mam od jakiegos passata b5 albo innego,jedna cisnieniowa rurka wkrecana ,druga (przerobiony przewod od zbiorniczka do pompy) zrobiony na scisk na kluczyk 7.orginal lezy w warsztacie u mnie zepsuty,a druga w/w kupiona w poznaniu za doslowne grosze,na razie odpukac pracuje
Źródło: bus-forum.pl/viewtopic.php?t=5626


Temat: Laguna vs. reszta świata
" />mac...popieram z gazem,co do marek,nie ma szans za ta sumke znalesc dobrze utrzymanego passata B5 a juz nie mowiac po roku 2000 to czlowieku zapomnij,honda fakt 1999r jak dobrze dobrze poszukasz moze znajdziesz ale....na benzynie w tej cenie...faktem jest ze to auto stoi na najwyzszym podium jesli chodzi o ilosci usterek tzn....wypada bardzo dobrze,i bije na glowe cala plejade Passkow,Renaultow,Toyot...ale ja mialbym inna propozycje...oczywiscie zmierzajac do glownego tematu....Laguna kontra reszta....niie szukalbym daleko.... i wybral w tej cenie takze francuzkiego ale jakze docenionego Peugeota 406 po liftingu na hdi.Autko naprawde dopracowane i niesamowicie udane,nie tylko docenili to auto taxowkarze z francji ale rowniez nasi ze Stolycy.Jest dobrze wyposazone,ma swietny silnik no i niszczy stara opinie ze Peugeot to ma zawieszenie nie na polskie drogi...bzdura...praedzej Passek poleci z zawieszeniem na warsztat niz 406tka...pozdrawiam
Źródło: samochodyswiata.pl/viewtopic.php?t=22907


Temat: Jak zamienić Anglika na Europejczyka?
" />Dziś pytałem siew warsztacie ile by kosztowało przerobienie i powiedział mi żę robocizna 2500zł plus części. Ale musze sobie je kupić we własnym zakresie. A wie ktoś jakie to mają być części? A wtedy kiedy pytałem o to mechanika przerabiał właśnie przy mnie passata b5:D Ale przekładał wszystko:D Nawet układ elektryczny cośzmieniał i wogóle widać że konkretny gość:D A czy wie ktoś może gdzie by można przerobić jeszcze. Mieszkam w okolicach częstochowy:)
Źródło: samochodyswiata.pl/viewtopic.php?t=7259


Temat: vw passat b5- zablokowany sterownik
Witam, auto jak w temacie 1,9 tdi 1998, klient melduje,że auto nie pali- może dopiero po 20 próbach.Cdif pokazuje usterkę sterownika silnika/ zablokowany/.Po skasowaniu auto odpala bez problemu ,wielokrotnie.Dzieje się tak po wymianie sterownika przez inny warsztat.Oryginalny sterownik zachowywał się podobnie- więc to chyba nie wina sterownika.Gdzie szukać Dlaczego sterownik się blokuje?Innych błędów brak.Chciałbym założyć oryginalny sterownik, ale muszę ponownie kodować kluczyki- czy ktoś ma w tym doświadczenie i zechciałby podpowiedzieć?I jeszcze jedno- błąd 65535 w układzie poduszek- co to jest?
Źródło: forum.cdif2.com/viewtopic.php?t=2688


Temat: Jaka w końcu dysza i ciśnienie do Passat B5 1.8 T :/
Posiadam u siebie instalacje STAG 300 ,z reduktorem do 150KM i zółtymi 1 om wtryskami (chyba Valtek).Na serwisie zamontowali mi dysze 1,9 mm i na reduktorze ustawili 1,25 bara.Wykres po ustawieniu jest jako trzeci.Samochód dobrze jeździł ,możliwe (dziś na trasie przy większej prędkości odczułem) że delikatnie jest słabszy i mnożnik jest za duży ,więc przełożyłem dysze 3 mm pożyczone z warsztatu.Efekt beznadziejny...mnożnik ok -0,7 i pisze dysze za duże.Postanowiłem,że rozwierce swoje nowym wiertłem(miałem od 2,2 2,3 2,4 2,6 i 2,8) i rozwierciłem na 2,6mm chodź w instrukcji jest napisane,aby były od 2,7 -2,9 i ustawiłem 1,05 bara.I tu był mój błąd Wykres po ustawieniu mnożnika wygląda tak jak drugi wykres.Samochód jest zrywniejszy niż przed rozwierceniem i dobrze ciągnie ,nie szarpie i równo chodzi na wolnych obrotach.Instalacje mam założoną jak wg 1 obrazka.Proszę o porade
Źródło: forum.ac-sa.eu/viewtopic.php?t=982


Temat: Opel Vectra 1.6 [sprzedana] | Honda Prelude 2.0[aktualnie]
" />Toman czy ja twierdze że jestem ekspertem Pisze tylko że mam stycznośc z blachrką i mechaniką i tylko podstawowe żeczy wiem, i moge powiedziec czy malowana itp... Ty mi tu dajesz zdjęcie i mam powiedziec że ona była spawana zerwij baze do samej blachy to wtedy ci powiem czy była ona robiona z cwiartek, powiem ci tyle że w moich oczach rozni się kolor drzwi od auta i to bardzo ! Widac to na błotniku i porgu, ale mozliwe ze fachowiec zrobił dobre przejscie ,(ale moze to tez zalezec od zdjecia jak zostało zrobione) bo już porownując tylne drzwi do tylnej częsci auta niewidac tak tej roznicy...ale co ja ci powiem po zdjęciu NIC
U mnie w mieście jest passat B5 ten po liftingu włascicielem jest koles majacy warsztat blacharsko-lakierniczy, W tym pasacie jest tylko jedna ciartka oryginalna od niego reszta to już inne auta.. szpachlu ma na sobie 'tone' i zaden fachowiec niepowie że on był robiony.... Pozdraiwiam i kończę ten 'OT'
Źródło: forum.ptforum.pl/viewtopic.php?t=7779


Temat: Problem ASB typ DMX w VWB5
" />Kłaniam się
Proszę o porade dotyczącą problemu automatycznej skrzyni typ DMX z w Passacie b5 z 1997 r.
Mój Passat to TDI 110 koni typ silnika AFN.
Problem polega na tym , że ASB gdy ruszy się z miejsc dość dynamicznie (bez przesady) ma problemy z przerzuceniem z 1 na 2 a obroty silnika wzrastają do ok 3,5 tyś i nastepuje przerzucenie na 3. Przerzucenie na 4 bieg jest już idealnie. Zrzut biegów też odbywa sie idealnie. Ale gdy ruszy się bez szaleństw pomału rozpędzająć auto nie ma problemu ze zmianą biegów od 1 do 4 może jedynie przy szybkości ok 50 km/h i obrotach ok 2300 delikatnie szarpnie. Bardzo proszę o porade i podanie przybliżonej ceny naprawy wraz z częściami w Państwa warsztacie.
Pozdrawiam
Źródło: autojozefow.com/forum/viewtopic.php?t=253


Temat: Rozmowy na temat VW

Rzedowa piatka byla, ale tylko w T4 i starych Audi 100 (A6) w budzie C4.

Również w LT II 2.5tdi r5 109km...strasznie awaryjna jednostka,co prawda była przeze mnie bardzo intensywnie użytkowana(w poczcie,ok180 rozruchów dziennie ),ale z zamysłu to wół do orania pola,w praktyce ciągły warsztat

Często również odwiedzając znajomego mechanika widzę co u niego stoi i czeka na naprawę,najczęściej jest to VW 2.5tdi v6 ... niczego broń boże nie sugeruję,ale mnie ciężko byłoby zdecydować sie np. na passata b5 lift z tym silnikiem,po tym co często widzę u tego mechanika
Źródło: mb201-124.eu/viewtopic.php?t=14531



.

 

 

 

 

 

 

Copyright Gdyż albowieMAll Rights Reserved
 

 

Design by: DesignersPlayground